Przedszkole
Integracyjne
Wrocław
Tworzymy kreatywne środowisko dające przestrzeń do twórczego rozwoju dziecka, oparte na siedemnastoletnim doświadczeniu akceptacji, bliskości i trosce.
JAKOŚĆ RELACJI KLUCZEM DO EDUKACJI
Puchatkowa Załoga jest przedszkolem integracyjnym, opartym na integralnym, bliskościowym podejściu do rozwoju dziecka.
Prezentujemy nowoczesne i kreatywne podejście do otaczającej nas codzienności. W naszych działaniach kierujemy się psychologią rozwoju dziecka, która umożliwia nam uważne i zindywidualizowane spojrzenie na potrzeby dzieci. Opiekujemy się emocjami podopiecznych podczas pierwszych, wspólnych doświadczeń w kontakcie z nowym otoczeniem przedszkolnym.
Budujemy gotowość na otwartość, wzajemny szacunek oraz akceptację różnorodności w społeczeństwie. Swoje działania opieramy na wzajemnym dialogu oraz więzi kształtującej poczucie przynależności i własnej wartości dziecka.
Okres wczesnego dzieciństwa jest najważniejszym czasem dla każdego człowieka, który pozostawi ślad w całym późniejszym życiu. W naszym przedszkolu poczucie bezpieczeństwa i jakość relacji z nauczycielami, opiekunami stanowi bazę do nabywania nowych umiejętności, rozwoju języka, fantazji, zabawy, emocji oraz relacji z rówieśnikami.
Poznaj Nas
Witaj w świecie ludzi z pasją!
Puchatkowa Załoga aktywnie działa we Wrocławiu od 2004 roku.
Nauczyciele i specjaliści tworzą stabilny, aktywny oraz stale rozwijający się zespół ludzi o wielkich sercach i całościowym spojrzeniu na dziecko.
Wyróżnia nas doświadczenie oraz bardzo dobrze zorganizowana komunikacja wewnętrzna, która ujednolica działania naszego zespołu i pozwala na wyselekcjonowanie najbardziej korzystnych zajęć w ofercie przedszkola.
Stale pogłębiamy wiedzę, starając się rozumieć potrzeby dzieci i wspierać rodziców.
Nasz team tworzą wysoko wykwalifikowani specjaliści, którzy wspierają dzieci również poza poza przedszkolem: w gabinetach, w poradniach psychologiczno-pedagogicznych. W zespole są wykładowcy akademiccy, instruktorzy i szkoleniowcy edukujący rodziców, pedagogów, studentów studiów podyplomowych na kierunkach związanych z rozwojem dziecka, psychologią rozwojową dziecka małego i starszego, Integracją Sensoryczną i wczesnym wspomaganiem Rozwoju.
Organizujemy konferencje, wykłady, projekty.
Jesteśmy elastyczni i kochamy swoją pracę!
Całościowe podejście do rozwoju Dziecka
ZAWSZE!
Uważamy, że prawidłowy i optymalny rozwój każdego dziecka jest wynikiem oddziaływania wielu czynników – nie tylko zajęć i zabawy w procesie edukacji.
Nasze doświadczenia wskazują na inne, równie istotne czynniki, które warunkują dynamikę rozwojową, efekty edukacyjne i wychowawcze w rozwoju. Zaliczamy do nich między innymi:
- indywidualny potencjał dziecka (np.: uwarunkowania genetyczne, przebieg ciąży itp.)
- wpływ środowiska rodzinnego na dziecko – (jakość relacji, więź z rodziną, równowaga pomiędzy czasem spędzonym w przedszkolu a czasem z rodzicami, zapewnienie wypoczynku po przedszkolu, organizacja przestrzeni wzizualneiej i akustycznej, w której dziecko spędza czas)
- zaufanie do otoczenia- bezpieczeństwo emocjonalne, fizyczne, sensoryczne
- zaspokojenie bieżących potrzeb fizjologicznych – przykładamy w tym obszarze szczególną uwagę: nawodnienie i ilość spożytych posiłków w ciągu dnia
- jakość procesów Integracji Sensorycznej
- odżywianie (dieta ogólna)
- jakość i ilość snu
- zaspokojenie potrzeby ruchu
- etap rozwoju, w jakim aktualnie znajduje się dziecko (sposób funkcjonowania dziecka naturalnie wynika z danego okresu rozwojowego, dla którego charakterystyczne są określone zachowania, skoki rozwojowe, potrzeby dziecka
- ilość doświadczanych infekcji wieku dziecięcego-wiążą się z nieobecnością, umożliwiającą powrót organizmu do zdrowia i równowagi, tym samych ograniczają możliwość udziału dziecka w zajęciach edukacyjnych i przyswajania realizowanego materiału
- przyglądamy się doświadczeniom dziecka przed rozpoczęciem edukacji – stanowią nawigację do szybkiej adaptacji w naszej placówce
- i wiele innych
Otulamy bliskością i czekamy na wewnętrzną gotowość dziecka i jego Rodziny aby rozpocząć wspólną drogę.
Dbamy aby pierwszy kontakt z naszym przedszkolem był dla dziecka dobrym doświadczeniem. Podczas adaptacji początkowe kroki dzieci stawiają w obecności osoby bliskiej, z którą wspólnie budują ufność do nowego otoczenia.
Proces adaptacji uwzględnia potrzeby przywiązaniowe, predyspozycje społeczne i sensoryczne małych przedszkolaków.
Dbamy o indywidualizm stopniowo budowanych relacji, tak aby każde dziecko z własną wewnętrzną gotowością mogło bezpiecznie wkroczyć w etap edukacji przedszkolnej.
Nie ma złej pogody na zabawy podwórkowe
Ruch i możliwość doświadczenia otoczenia
są podstawą do rozwoju wyższych procesów poznawczych
Razem z Tobą budujemy odporność
Twojego dziecka!
EDUKACJA I ZABWA
Oferta edukacyjna stanowi kwintesencję naszych kilkunastoletnich doświadczeń. Projekt edukacyjny tworzy kompozycję wyselekcjonowanych zajęć, wspierających budowanie kluczowych umiejętności, przygotowujących dziecko do nauki w szkole.
Uposażamy podopiecznych w funkcjonalne umiejętności szkolne. Wspieramy budowanie zaufania do siebie i przygotowujemy dzieci na możliwe wyzwania. Nasza narracja społeczna nastawiona jest na wymianę i budowanie relacji, kształtowania granic osobistych i wzajemnego szacunku.
Wspierając dążenie dzieci do naturalnej niezależności i wiarę we własne możliwości zwiększamy jego powodzenie na kolejnych etapach edukacyjnych.
Uważność kierujemy na główne zmysły, dominujące podczas zabawy i nauki, rozwój ruchowy, kształtowanie umiejętności społecznych w relacjach z rówieśnikami czego efektem jest dynamiczny rozwój poznawczy.
Podstawa programowa realizowana jest codziennie przez nauczycieli wychowania przedszkolnego.
Pozostałe, cotygodniowe zajęcia prowadzą starannie dobrani do naszych potrzeb nauczyciele o wysokich kompetencjach zawodowych.
Edukacja przedszkolna -realizacja podstawy programowej – codzienne zajęcia
- Język angielski – 3 x w tygodniu
- Zajęcia logopedyczne – 2 x w tygodniu
- Rytmika w akompaniamencie pianina – 1 x w tygodniu
- Muzykoterapia integralna – 1 x w tygodniu
- Logorytmika – 1 x w tygodniu
- Gimnastyka ogólnorozwojowa – 1 x w tygodniu
- Rytmika w akompaniamencie pianina – 1 x w tygodniu
- Sensoplastyka – 2 x w tygodniu
- Zabawa w ogrodzie, na placu zabaw – codziennie
- Aktywności własne – codziennie
Dzieje się!
- Uwielbiamy spacery do parku
- Chętnie jeździmy na wycieczki
- Kochamy wizyty teatrzyków, koncertów i specjalnych gości
- Organizujemy zajęcia i warsztaty otwarte dla Rodziców
- Zapraszamy na wspólne pikniki i uroczystości przedszkolne
- Prowadzimy badania przesiewowe dzieci
- Rodziców zapraszamy do umawiania indywidualnych spotkań z zespołem pedagogicznym, specjalistami
- Każdy nasz podopieczny ma możliwość skorzystania z Indywidualnej Stymulacji Słuchu dr K. Johansena IAS dla dzieci lub Neuroflow – sprawnie działajacy układ słuchowy jest niezwykle istotny podczas edukacji na wszystkich etapach
DLACZEGO JESTEŚMY WYJATKOWI?
DLACZEGO JESTEŚMY WYJATKOWI?
Nasze przedszkole jest miejscem kameralnym, na którym koncentrujemy 100 % naszych działań. Aktywność pedagogów wokół jednej placówki sprawia, że jakość opieki i edukacji jest wysoce zindywidualizowana i starannie dopracowana.
Nasz atut! Mamy moc!
Z zaangażowaniem, pasją oraz ogromnym doświadczeniem wspieramy edukację dzieci uzdolnionych oraz objętych kształceniem specjalnym i wczesnym wspomaganiem rozwoju.
Dysponujemy profesjonalnie przygotowanym warsztatem specjalistycznym:
- narzędzia diagnostyczne
- stały zespół doświadczonych specjalistów: logopeda, neurologopeda, fizjoterapeuta/terapeuta SI, pedagog specjalny, muzykoterapeuta, terapeuta kliniczny, terapeuta odruchów, instruktor gimnastyki ogólnorozwojowej i korekcyjnej
- nasz zespół posiada …
Witaj, świecie!
Witamy w WordPressie. To jest twój pierwszy wpis. Edytuj go lub usuń, a następnie zacznij pisać!
Zalety
Parking dla klientów
Własny plac zabaw
Kadra z pasją
Szeroka paleta zajeć dodatkowych
Join the Classroom Newsletter
Joanna Stankiewicz-Trzaskawka - założyciel i dyrektor przedszkola. Wykładowca akedemicki, pedagog specjalny, terapeuta SI, terapeuta miofunkcjonalny, provider metody Johansena i Neuroflow i koordynator zespołu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i dużo, dużo więcej.
Twój tytuł idzie tutaj
Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.
KONTAKT!
Przedszkole: 576372222
Dyrektor: 607073101
Godziny otwarcia: 7-16:30
Dni otwarcia: poniedziałek-piątek
joasia.stankiewicz@gmail.com